niedziela, 2 lutego 2014

Wioski NPC?

Wioski NPC zostały dodane w wersji Beta 1.8. Budynki NPC są generowane naturalnie, a wielkość terenu jest losowa. Od wersji 1.1.0 w wioskach można znaleźć skrzynie z przedmiotami (o ile w wiosce jest kuźnia). Wioski pojawiają się tylko na pustyniach i równinach, a od wersji 12w21a także w dżunglach.

Przykładowa wioska NPC


Struktura
Budynki znalezione w wioskach z reguły są zrobione z kłód, drewnianych desek, bruku, i ziemi, z szybami w oknach. W wiosce możemy znaleźć:
  • Domy, zrobione z wyżej wymienionych materiałów. Podstawowo są duże, w kształcie L lub T.
  • Tawerny, mające drewniane schody, stoły z płyt naciskowych i płotków, oraz bar z pół klocków.
  • Biblioteki z półkami na książki i stołem warsztatowym.
  • Farmy zboża, marchwi oraz ziemniaków obramowane kłodami.
  • Studnie, z basenikami 2x10x2 wypełnionymi wodą otoczonymi brukiem i płotkami.
  • Kuźnie zrobione z bruku, żelaznych krat, pieców i małych baseników z lawą. Do tego od wersji 1.1 w kuźni znajduje się skrzynka.
  • Kościoły, budynki brukowe z 2-piętrową wieżą wyposażoną w drabinę.
  • Lampy, zrobione z płotków w formie słupa, czarnej wełny i 4 pochodni.
  • Chodniki ze żwiru, które łączą ze sobą budynki w wiosce.
Od wersji 12w21a wioski wygenerowane na pustyniach są zrobione z piasku i piaskowców.
Ilość budynków w wioskach jest ograniczona i po części ustalona. W wiosce jest zazwyczaj jedna studnia, choć zdarza się więcej, może być 0-2 kościołów i 0-2, maksymalnie mogą być 2 biblioteki i 3 tawerny, do tego dużych domów może być maksimum 4.
Zawartość skrzyń 
  • Sztabki żelaza
  • Sztabki złota
  • Diamenty
  • Obsydian
  • Żelazny miecz
  • Żelazny kilof
  • Żelazny napierśnik
  • Żelazne buty
  • Żelazne nogawice
  • Żelazny hełm
  • Chleb
  • Czerwone jabłka
  • Sadzonki
  • Siodło
Ciekawostki
  • Wioski są opcjonalne przy tworzeniu nowego świata.
  • Po wpisaniu seeda "MINE DAT CRAP"(z dużych nie małych liter), zostaniemy od razu zespawnowani w wiosce . Również jest to dostępne na trybie super-płaski.  (nieaktualne w wersji 1.7.2 - na tej wersji pojawimy się na wyspie)
  • Możliwe jest że w budynkach pojawią się grzyby.
  • Jeżeli wioska jest w biomie pustynnym, jest mała szansa na to że kaktus pojawi się na chodniku a na kaktusie będzie żwir.
  • Są też przypadki w których na drodze (w biomach trawnych) gdy wysoka trawa trawa wygeneruje się na drodze może się zniszczyć i wyrzucić nasionka.
  • Wioski bardzo często pojawiają się niedaleko granic pustynnych. Kiedy się wygenerują tam, wtedy w domach może się pojawić żwir i piasek.
  • Jeżeli na początku gry wygeneruje ci się wioska, dobrą strategią pierwszej nocy jest schowanie się w jakimś domku przed agresywnymi mobami.
  • Początkowo wioski miały być zamieszkiwane przez pigman'y.
  • Na wczesnych screenach wiosek budynki były po części zrobione z bruku z mchem.
  • Czasami wioska może być wygenerowania w tym samym miejscu co oczko wodne i jest ona w części zalana.
  • Czasami gdy wioska pojawi się na pustyni jest zbudowana z piasku i piaskowca. (od snapshota 12w21a)
  • Od snapshota 12w37a, gdy w oknie konfiguracji przy tworzeniu świata typu super płaskiego wybierze się wodny świat, wioska może wygenerować się na dnie planszy i każdy dom otoczony jest wtedy wysokim "wodospadem".
  • Od wersji 1.3.1 w biomie dżunglowym może wygenerować się (jednak jest to bardzo rzadkie) dżunglowa wioska.
  • Możliwe jest wygenerowanie się domu dla osadników bez żadnego wyjścia (osadnik uwięziony w środku).
  • W pobliżu wioski może wygenerować się piramida.

0 komentarze:

Prześlij komentarz